کد خبر: 25603
تعداد نظرات: 0 نظر
تاریخ انتشار: - اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷
آشنایی با اختلالات روانشناختی افسردگی 🔺گرچه غمگینی یکی از خصوصیات اصلی افسردگی است، اما ناراحتی‌های عاطفی که به دنبال موقعیت‌های ناگواری مانند از دست دادن عزیزان، از دست دادن شغل یا شکست ایجاد می‌شوند نه تنها واکنشی طبیعی بوده، بلکه در صورت نبود ناراحتی، غیرطبیعی هستند. افسردگی به اندازه‌ای شایع است (به خصوص در بین... مطالعه بیشتر »

آشنایی با اختلالات روانشناختی

افسردگی

🔺گرچه غمگینی یکی از خصوصیات اصلی افسردگی است، اما ناراحتی‌های عاطفی که به دنبال موقعیت‌های ناگواری مانند از دست دادن عزیزان، از دست دادن شغل یا شکست ایجاد می‌شوند نه تنها واکنشی طبیعی بوده، بلکه در صورت نبود ناراحتی، غیرطبیعی هستند.
افسردگی به اندازه‌ای شایع است (به خصوص در بین زنان) که به آن سرماخوردگی روانی گفته می‌شود.

🔴 آیا این جملات برایتان آشنا نیست؟ «اکثر اوقات دلم گرفته، سریع چشمانم پر از اشک می‌شود، بیشتر اوقات خسته و کسل و بیحالم، حوصله هیچ چیز را ندارم، هر روز بدتر از دیروزم، دنیا برایم تیره و تار است، تمام درها به رویم بسته است، اصلا در زندگی شانس ندارم، خدا مرا فراموش کرده، دلم می‌خواهد زنده نباشم، دوباره صبح شد و مجبورم این زندگی لعنتی را تحمل کنم.»
بارزترین و معمولی‌ترین نشانه افسردگی نوعی احساس ذهنی به صورت غم و اندوه است. سایر احساسات به صورت ناامیدی، بدبینی، تنهایی، بی‌کسی، بی‌تفاوتی و عدم علاقه به انجام امور است. در شرایطی که دلیلی برای گریه نداریم، دچار گریه و اندوه می‌شویم. ممکن است در خوابیدن مشکل داشته یا صبح زود بیدار شویم. پیوسته احساس خستگی کنیم یا بیش از حد بخوابیم. امکان دارد اشتهای خود را از دست داده و لاغر شویم. یا بیش از حد بخوریم و وزنمان بالا برود و خودمان را آدم بیچاره و بی‌کسی تصور کنیم.

✅ به خودتان کمک کنید

🔺سعی کنید برای ۲۱ روز، هر روز قبل و بعد از خواب، جملات تاکیدی زیر (آن‌هایی که با شریط شما هماهنگی دارد) را بخوانید و با خود تکرار کنید. می‌توانید خودتان هم جملاتی را اضافه کنید. در این زمان‌ها عبارات تاکیدی به طور مستقیم وارد ضمیر ناخودآگاه ما می‌شود.

🔸من خودم را همانگونه که هستم می‌پذیر
🔸من ویژگی‌هایی دارم که خیلی از افراد از آن بی‌بهره هستند.
🔸هر چیزی را که من نیاز دارم، امروز وارد زندگی‌ام می شود.
🔸 من در هر سنی به خاطر این که دارم زندگی می‌کنم سپاسگذارم.
🔸من آرام هستم و مدیریت سالم و کامل روی خشم خود دارم.
🔸من از خودم از نظر فیزیکی، ذهنی و روانی مراقبت می‌کنم.
🔸من از تکرار اعمالی که به من ضرر می‌زنند رها هستم.
🔸خداوند من را موجود منحصربه‌فرد و زیبایی آفریده، پس لایق زندگی زیبایی هستم.
🔸نیازی نیست روی همه چیز کنترل داشته باشم.
🔸من برای گرفتن یک تصمیم درست به خودم اعتماد دارم.
🔸من امروز کارها را برای خودم آسان می‌سازم.
🔸من از انرژی‌ام برای ایجاد نتایج مثبت استفاده می‌کنم.
🔸من دوست دارم فردی بخشنده باشم.
🔸اهداف من قطعی و مثبت هستند و مرا به سمت جلو می‌رانند.
🔸من همیشه می‌توانم چیزهایی را در زندگی‌ام پیدا کنم که به خاطر آن‌ها سپاسگزار باشم.
🔸من قدرت شفای جسمم را دارم.
🔸من جرات گفتن حقیقت را دارم و مهم نیست چه اتفاقی بیفتد.
🔸من مسئول گفتار و اعمالم هستم.
🔸من شخصی مهربان و دلسوز هستم.
🔸من در شغلم پیشرفت می‌کنم.

‼️ دقت کنید که راهکار بالا تنها درمورد افسردگی‌های مقطعی و خفیف‌تر ثمربخش است و افسردگی‌های مختل‌کننده تنها با کمک روانشناس و روانپزشک قابل درمان هستند. پس برای تغییر زندگی خود، هرچه زودتر اقدام کنید.

ارسال به تلگرام
برچسب ها:
ارسال به دوستان
انتشار یافته: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدید ها
چندرسانه ای